korinne.reismee.nl

Dierentuin

Het is net een hele grote dierentuin. Het nationale park van Maleisië, Taman Negara, is een groot junglegebied vol tropische planten en dieren die ik normaal gesproken alleen in de dierentuin zou zien.

Vandaag weer een lekkere wandeling gemaakt van vijf uur. (Ik geloof dat ik dit thuis nog ga missen...) Begonnen met de welbekende Cannopy walk, over de hangbruggen. Deze is halverwege wegens onderhoud afgesloten. Het pad ging verder over eindeloze traptreden, omhoog naar de top van de berg. Hoewel de bergtop een hoogte had van 344 meter, leg je deze afstand (verticaal) wel een paar keer af. Op de terugweg, bergaf (en op), ontbraken de traptreden of waren ze gebroken. Weer ouderwets terug naar het junglepad met de touwen!

Helaas maar weinig dieren op de foto kunnen krijgen, want ze zijn zo snel!

Het begint een beetje een standaard verhaal de te worden voor jullie, maar ik heb het geweldig naar mijn zin!

Op dit moment van schrijven (lees: typen) is het zes uur, zit ik op de veranda en spelen de kinderen van hier al een paar uur met een kapotte driewieler. De ketting zit er niet meer op, maar duwen kan ook. Ze blijven lachen en vragen 'tol' om door te mogen 'fietsen'. Die zijn voorlopig nog niet uitgespeeld!

Vanmiddag hebben wij een lokale vis besteld, ben benieuwd hoe dat zal smaken en wat het zal zijn. Morgen trek ik verder naar de hoofdstad. Dit keer geen ticket geregeld, want ik ga met de lokale bus. Eens kijken hoe dat is...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!