korinne.reismee.nl

Is now ready for boarding...

Vanmorgen helaas geen gekookte aardappelen bij het ontbijt maar pasta. No hurry, alles op het gemak gedaan; uitchecken, de weg naar de busterminal zoeken, de juiste trein en perron vinden. De trein net gemist, maar ach, dat kan gebeuren. De volgende genomen en een half uur later stond ik voor de juiste busterminal. (Ze hebben er een stuk of 6 in KL.) Zo groot als het vliegveld van Rotterdam...

Het daaropvolgende halfuur was ik kwijt aan ticket kopen, inchecken, bagage regelen, naar de gate lopen en boarden. En dat voor een busreis van 2 uur. Ja, je leest het goed, twee uur!

Afijn, net na de middag in Melaka aangekomen. Het is hier gelukkig niet zo warm en zowaar bewolkt. Een guesthouse gevonden in Chinatown, vlakbij Dutch Square. (Had toch gezegd dat er Hollandse invloed nog was?)
Ik heb weer 'buiten' gedouchet. Koude straal en half buiten in de natuur, achterin de tuin. Een soort jungledouche. :-)

Mijn guesthouse zit niet aan een straat met Hollandse naam, maar de straat heet de Jonker straat en daarop de Heeren straat. De Nederlandse invloed komt terug in de christelijke kerk die ze destijds rond 1641 gebouwd hebben en natuurlijk in het Stadthuys. Die rare Britten hebben er maar een rare rode kleur op gekwakt, dat Nederlandse wit stond veel mooier.

Vanavond nog een kleine wandeling gemaakt om wat frisse lucht te krijgen (alsof ik heel de dag op kantoor heb gezeten) nadat ik een of andere Chinese soep gegeten heb, waar ik nu nog een beetje misselijk van wordt.

Inmiddels lig ik weer lekker op een kraak- en piepbed te wachten tot ik in slaap val.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!