korinne.reismee.nl

Warmpjes

Lig ik een keer vroeg in bed, is het zo belachelijk benauwd dat ik niet kan slapen. Veel te langzaam kruipen de uren voorbij. De laatste tijd die ik nog gezien heb was 04.53 uur. Ergens daarna ben ik toch in slaap gevallen.

Als de wekker gegaan is voel ik me suf en plakkerig. Dat laatste is niet nieuw, maar het is even wennen om zoveel te gapen en voor me uit te staren als vandaag. De rest slaapt nog, dus met veel moeite probeer ik zachtjes om te kleden. Nu al moe en nog geen meter verder gekomen... Het was gisteren nog maar drie nachtjes slapen voordat ik weer op het vliegtuig zou stappen, maar deze nacht kan ik niet echt meetellen. Nog maar twee nachtjes te gaan dus... In de tijd dat ik uit mijn muskiettententje stap en anti-insekten spul gespoten heb, ben ik al vier keer gestoken. Het is ongelofelijk hoeveel je dat spul moet gebruiken, maar het werkt! Het flesje is dan ook al bijna leeg. En zodra ik toch gestoken ben, gebruik ik aloë vera tandpasta. Klinkt gek en dat is het ook, maar het werkt prima.

Het regent op het moment dat ik gepakt de deur uit stap. Natuurlijk, dat kan er prima bij. Ik ben toch al verkouden. Er schijnt nog geen zon, maar dat kan zo veranderen.

Dat gebeurde ook. Enkele minuten later liepen de zweetdruppeltjes over m'n rug... De zon brak door, af en toe een bui en een prima wandeling gemaakt. Achteraf gezien is Melaka even groot als ik dacht. Ik had dus genoeg tijd om even binnen te kijken bij het architecten museum en het culturele museum.

Melaka is een stad waar je nog veel van de Nederlandse invloed in terug kunt zien. Het is bovendien overzichtelijk en veel relaxter dan de steden die ik eerder gezien heb. Mocht ik ooit de tijd hebben om terug te komen, dan zal ik eerder de provincie induiken dan nog een keer de stad; want daarvan heb ik nu genoeg gezien.
Nog wel op zoek gegaan naar lokale producten, waaronder een popiah. Een soort uber spring roll, maar gestoomd en niet gefrituurd. Uiteindelijk een plekje gevonden waar ze die dingen maken en bleek het een beetje tegen te vallen. Ik heb in ieder geval weer mijn best gedaan om lokaal voedsel te proeven.

Ik had geen zin om op de night market te blijven hangen, dus zat al vroeg te wachten tot het feestje in het guesthouse zou beginnen. Het is een gezellige avond geworden. Met gratis bier en cola heb ik al anderhalve nacht 'gratis' geslapen. Haha, het was al zo duur...

Nog een stad te gaan na vanavond en dan... zit het er alweer op...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!