korinne.reismee.nl

Are you married?

Het plattelandsmeisje is gearriveerd in de big city... Kuala Lumpur. Gusteren om 10.00 uur 's morgens in National Park op de ferry gestapt, vervolgens met de bus, trein en metro gereisd en rond drie uur 's middags al aangekomen in het hostel.

Het hostel is wat luxer dan normaal. Ik moet nu eenmaal weer gaan wennen aan de Westerse maatstaven die ik gewend was. Haha, nee hoor. Na dagen van moeilijk doen met zo'n kleine/zachte (koude) douchestraal om bijvoorbeeld alleen mijn haren te wassen, ben ik toe aan een goede douche. En airco op de kamer. En een prima matras, normale drinkwatervoorziening, en ... jullie snappen het wel.

Uitgerust en wel had ik vanmorgen bij het ontbijtbuffet het voorrecht weer eens gekookte aardappelen te eten. Ze waren dan gekruid en weet ik wat, maar het was heerlijk! Jammer dat zoiets dan weer niet op de lunch- of dinerkaart staat, maar hé, ik mag niet klagen!

Met een volle maag en een koude fles water de groene centrale zone van KL ingestapt. Langs het vlinderpark, hertenpark (gesloten), nationaal museum (gesloten), orchideenpark, herbiscuspark en het vogelpark. In het vogelpark nog wat papegaaien gevoerd en aan de verzorger gevraagd een foto te nemen. Hoe dat moest kan ik niet duidelijker uitleggen, maar hij kreeg het niet voor elkaar... Uiteindelijk is het een medebezoeker gelukt twee foto's te nemen, voordat de batterij van mijn telefoon leeg was. Van de rest van het park heb ik dus geen foto's. Snel terug naar het hostel, langs de KL gallery, Victoria fontein en oude gebouwen om mijn telefoon op de te laden.

Tweede ronde, voordat die begint even langs de supermarkt voor wat brood en melk. Sta ik daar bij de koelvitrine voor een pakje rare melk, begint de man naast mij ineens te praten, vragen waar ik vandaan kom. Het antwoord weten jullie. :-) Hij komt uit Pakistan en zijn tweede vraag deed me met stomheid verbazen, want dat was de vraag of ik getrouwd was! Naar dat antwoord mogen jullie een goede gok doen... Eigenlijk moest ik lachen, maar ja, dat staat ook weer zo raar. Snel afgerekend en de spullen in het hostel gebracht.

Met een volle baterij en een nieuwe koele fles water de meer historische kant van Kuala Lumpur ingedoken. Ik zit vrijwel in het centrum en dat staat vol met oude panden. Interessant om te zien hoe ieder pand weer neer gezet is. Uiteraard ben ik op weg naar de must seen no 1 attractie van KL... De twin towers. Daar mag je tot halverwege in als je een ticket hebt en die kun je alleen bemachten via internet of als je voor openingstijd in de rij staat. Bovendien zijn die kaartjes verschrikkelijk duur. De goedkopere versie is de KL Tower, de communicatietoren van KL. Om alleen al de observatieverdieping te bereiken (laagste kijkpunt) moet je al 50 ringgit neerleggen. Maar het was de moeite waard. Een 360 graden uitzicht over de stad. Hier besef je pas goed hoe groot KL is!

Het was inmiddels eind van de middag en hier wilde ik wachten tot de zon onderging. Donkere wolken verpesten dat plannetje, want voor de zon onder ging barste er onweer en regen los. Niet getreurd, want vanaf de toren was dat een geweldig uitzicht! Ik heb genoten, maar kon even minder genieten toen ik in de regen terug moest naar het hostel. Voordat ik ook maar enig transportmiddel kon bereiken was ik drijfnat.

Maar hé, ik heb de beschikking over een heerlijke douche, dus ook die bui is weer snel vergeten.

Morgen hoop ik verder naar het zuiden te vertrekken; op zoek naar wat Nederlandse geschiedenis en architectuur!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!